روابط عمومی شهرداری یزد مشکلات شهر را رصد و برای رفع آن پیگیری کند
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری باید در کف جامعه حضور داشته و با مردم در ارتباط باشد، گفت: لازم است روابط عمومی شهرداری یزد مشکلات شهر را رصد و برای رفع آنها چارهاندیشی کند.
به گزارش طل.ع یزد، مرتضی شایق با حضور در ساختمان مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری یزد ضمن بازدید از بخشهای مختلف این ساختمان، با مدیر و کارشناسان روابط عمومی شهرداری یزد گفتوگو کرد.
شایق در این بازدید با اشاره به اینکه روابط عمومی وظیفهای بسیار سنگین و مهم بر دوش دارد، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی بیان دستاوردها و خدمات شهرداری به مردم است.
عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در ارتباط با فعالیت روابطعمومیها وجود دارد این است که روابط عمومی باید به صورت مستقیم با مردم ارتباط داشته باشد.
شایق تاکید کرد: روابط عمومیها باید در کف جامعه حضور داشته باشند و ضمن شنیدن حرفهای مردم، انتقادات و مشکلات آنها را به گوش مسئولان برسانند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی رصد مشکلات شهر را یکی دیگر از وظایف روابطعمومیها دانست و تصریح کرد: روابط عمومی نباید منتظر بماند تا مشکلی را منتقل کند، بلکه باید با تشکیل تیمهای رصد، مشکلات شهر را در نقاط مختلف شناسایی و به مدیران شهرداری منتقل کرد تا پس از آن پیگیری لازم برای رفع این مشکلات انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: روابط عمومی صرفاً وظیفه تولید خبر را ندارد و فعالیتهای گستردهتری دارد، بخشی از این وظایف تولید خبر است و همین که روابط عمومی به ارتباطات تغییر نام پیدا کرده به معنای آن است که دیگر نباید صرفاً به تولید خبر اکتفا کرد و حوزههای مختلف مرتبط با آن را نیز باید مورد توجه قرار داد.
شایق ایجاد استودیوی رادیویی در ساختمان مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شهرداری یزد را اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: این برنامه میتواند زمینه بهبود فعالیت در شهرداری را فراهم کند.
وی به فعالیتهای صورت گرفته شهرداری در حوزه بینالملل اشاره کرد و افزود: ظرفیت خواهرخواندگیها باید به صورت اصولی مورد توجه قرار گیرد و با پیگیری این موضوع و تبیین نقش خواهرخواندهها برای مردم، زمینه بهرهگیری هرچه بیشتر از این ظرفیت فراهم شود.