برگزاری نخستین نشست ستاد استانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان

لینک کوتاه

نخستین نشست ستاد استانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان( تابستان ۱۴۰۱) با حضور جمعی از مسئولین نهادهاو دستگاه های مرتبط  و تشکل های دانش آموزی برگزار شد.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛محمد کاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست گفت: اوقات فراغت اختیاری است نه اجباری، بنابراین باید مبنای سرگرمی، تفریح و لذت با توجه به تامین علاقه، نیاز جسمی و روانی دانش آموزان را داشته باشد.
وی نیاز و عطش جامعه را در این حوزه فراتر از ظرفیت موجود آموزش و پرورش دانست و درخواست کرد: پیگیری لازم صورت گیرد برنامه جامع اوقات فراغت تابستان با حضور مسئولین دستگاه‌های مربوطه در سیستم متمرکزی برای اوقات فراغت تنظیم گردد، تا هم ارزیابی نهایی صورت گیرد و هم میزان پوشش مشخص گردد و سال‌های آینده بتوانیم با جامعیت بهتری کارها را دنبال کنیم.
رحیمی‌نژاد مرور تجربیات عملی و داشتن برنامه هایی که قابلیت اجرایی داشته باشد را ضروری دانست و اظهار داشت: سهم هر یک از دستگاه ها در ارتباط با اوقات فراغت باید مشخص گردد تا برنامه ریزی لازم و دقیق صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خواستار تشکیل کارگروه جهت تنظیم قوانین و ضوابط برای استفاده عموم از فضاهای آموزشی و ورزشی مدارس شد و گفت: باید جدی ورود پیدا کنیم تا برابر سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیت محله شود.
حسن عبداللهیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هم گفت: باید با برنامه ریزی مناسب بستر مناسبی را جهت برگزاری باشکوه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نه پر کردن اوقات فراغت فراهم کنیم.
عبداللهیان کشف و هدایت استعدادهای دانش‌­آموزان جهت استمرار فعالیت دانش آموزان در مباحث تربیتی را خواستار شد گفت: ارتقاء سطح اعتقادی و اخلاقی و مذهبی دانش آموزان یکی از اهداف اصلی ما باید باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: کیفیت،جذابیت،تنوع ،نشاط و مشارکت داوطلبانه دانش آموزان با همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها از سیاست های کلی است.
گفتنی است در ابتدای این جلسه سایر اعضا مباحثی در خصوص فضاهای آموزشی و آسیب شناسی طرح اوقات فراغت در سال‌های گذشته بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *