معاون امور زیربنایی و حمل نقل شهری شهرداری یزد:

مشارکت مردمی در ساماندهی ترافیک بافت تاریخی شهرها نقش موثری دارد

لینک کوتاه
سلمانی

به گزارش طلوع یزد،محمد علی سلمانی ندوشن معاون امور زیربنایی و حمل نقل شهری شهرداری یزد در دیدار با حمید آقایی مدیر کل امور اجرایی ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به نقش موثر مشارکت مردمی و ساکنین محلی در بحث ساماندهی ترافیک درون محله ای گفت: برای اولین بار این مشارکت و همکاری بین شهرداری و ساکنین محلی در ایام نوروز سال جاری در بافت تاریخی شهر یزد شکل گرفت که نتایج مثبت و تجربیات مفیدی را در پی داشت و این تجربه می تواند به عنوان الگویی برای دیگر شهرها مورد توجه قرار گیرد.

سلمانی ندوشن با بیان اینکه با گسترش روز افزون شهرها و افزایش جمعیت، معضلات ترافیکی عدیده ای گریبانگیر شهرها از جمله شهر یزد شده است، اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات زیادی برای ساماندهی ترافیک شهری انجام شده است که از آن جمله می توان به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مکانیزه و هوشمند سازی تقاطع های شهری، توسعه معابر شهری در راستای تکمیل رینگ شهر یزد، ایجاد پارکینگ های طبقاتی در معابر اصلی و همچنین پارکینگ های درون محله ای، طراحی و احداث مسیرهای دوچرخه سواری، توجه ویژه به آموزش شهروندی در حوزه فرهنگ سازی ترافیک و توسعه حمل و نقل پاک به ویژه برای کودکان و دانش آموزان اشاره کرد .

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه ای برای تبادل تجربیات دو شهرداری یزد و اصفهان در حوزه ترافیک بیان داشت: شهرداری یزد در زمینه توسعه حمل و نقل پاک و دوچرخه سواری گام های موثری برداشته است و در این زمینه برای تبادل تجربیات با شهرداری اصفهان که جزو شهرداری های پیشرو در این امر می باشد استقبال می کند.

وی افزود: شهرداری یزد اقدام به نصب ۱۵ ایستگاه دوچرخه اشتراکی در سطح شهر کرده و در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری تاکنون بیش از دویست و شصت همایش هفتگی دوچرخه سواری با شعار آسمون آبی رکاب سبز برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *