تکمیل صدور و تعویض اسناد مالکیت روستایی تا پایان سال
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت : یکی از اولویت های امسال این اداره کل در همکاری با اداره کل بنیاد مسکن ، صدور و تعویض اسناد مالکیت شهرهای زیر ۲۵هزار نفر و مناطق روستایی است که امیدواریم تا پایان سال بخش روستایی به اتمام برسد.
به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد ،
تقدم در جلسه ای با مدیرکل ، معاون و کارشناسان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به ظرفیت بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر اداره کل ثبت استان اظهار داشت: باید با استفاده از این ظرفیت ، کار صدور و تعویض اسناد مالکیت به ویژه در روستاهای استان سرعت بیشتری یابد.
وی افزود : با توجه به ظرفیت های موجود مرتبط با اطلاعات هندسی در بانک کاداستر امیدواریم با کمک هر دو مجموعه بتوانیم امسال رتبه برتر کشوری را در صدور و تعویض اسناد مالکیت شهرهای زیر ۲۵هزار نفر و روستاهای استان کسب کنیم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با تاکید بر لزوم پرهیز از موازی کاری و توجه ویژه به صرفه جویی در زمان و هزینه برای صدور اسناد مالکیت این بخش گفت: نقشه های موجود می تواند سرعت صدور و تعویض اسناد را بالا ببرد که در این خصوص، این اداره کل آماده همکاری کامل است.
تقدم ، تسریع در تبدیل اسناد دفترچهای مناطق تحت پوشش بنیاد مسکن به کاداستری را خواستار شد و ادامه داد: باید با ایجاد و تعریف سیستم های انگیزشی مناسب ، زمینه افزایش استقبال مردم برای تعویض اسناد مالکیت فراهم شود.
وی تصریح کرد: از جمله موفقیت های استان یزد دارا بودن نقشه های پهپاد با مقیاس یک پانصدم و زیرساختهای مناسب و مجموعه کاداستر موفق در سطح کشور است که امیدواریم خروجی فعالیت این مجموعه و نقشه های این بخش را بتوانیم در صدور اسناد مالکیت روستایی مشاهده کنیم.
مدیرکل ثبت اسناد یزد در پایان این جلسه بر لزوم تشکیل جلسات فصلی مشترک میان رؤسای هر دو مجموعه و نیز تشکیل مستمر جلسات کارگروهها بصورت هفتگی تأکید کرد.
در این جلسه مدیرکل، معاون ، رئیس اداره زمین ، کارشناس اداره زمین و کارشناس روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین مدیرکل ، رئیس اداره کاداستر و دبیر و کارشناس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد حضور داشتند.