روند خرید و فروش ملک در شهرداری یزد غیرحضوری شد

لینک کوتاه

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طبق تفاهمی که بین شهرداری، اداره ثبت و دفاتر کانون سردفتران در صحن علنی شورا انجام شده مقرر گردید خرید و فروش ملک در دفاتر اسناد و بدون حضور در شهرداری صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،حجت‌الاسلام حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: تاکنون برای خرید و فروش ملک، دفاتر اسناد، مالک را به شهرداری ارجاع میدادند که در خصوص ملکش مفاصا حساب أخذ نماید و مجدد به دفتر ارائه دهد.

وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه جدیدی که توسط شهرداری در سال جاری پیاده سازی شد و در اختیار دفاتر قرار گرفته است دیگر نیازی به مراجعه و معرفی شهروندانی که قصد نقل و انتقال ملک دارند به شهرداری نیست و در دفتر اسناد رسمی به وسیله سامانه که در اختیار هست می توانند مفاصا حساب ملک را برای شهروندان دریافت کنند و نقل و انتقال ملک بدون نیازی به مراجعه در شهرداری انجام پذیرد.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: سامانه در اختیار همه دفاتر اسناد رسمی شهر قرار گرفته و مقرر گردید که از این طریق نقل و انتقال ملک انجام شود و دفاتری که در این چارچوب فعالیت نکنند و همچنان مالک را به بیرون از دفترخانه و به شهرداری ارجاع دهند، کانون سردفتران طی نظارتی که دارد دسترسی این دفاتر را سامانه قطع می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *