دو پروژه شرکت سهامی آب منطقه ای در انتظار سرمایه گذار / سرمایه گذاری در بهره وری آب

لینک کوتاه

دو پروژه سد هرات و انتقال پساب به شهرک های صنعتی حاجی آباد و جهان آباد در انتظار سرمایه گذار بخش خصوصی است و بهره وری با اجرای بازار آب یزد محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد، روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، افشین عالمی معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: طرح گردشگری سد هرات و خط انتقال پساب به شهرک صنعتی حاجی آباد و جهان آباد در انتظار سرمایه گذار برای آغاز اجرای پروژه است.
وی افزود: مطالعات امکان سنجی توسعه گردشگری محدوده سد هرات، نقاط قوت منابع و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی این سد و همچنین پروژه های پیشنهادی در راستای گردشگری آبی پیرامون این سد شناسایی شده است.
عالمی ابراز کرد: روف گاردن، فضای سبز و سبز راه، مرکز بازدید کنندگان، پارک کوهستان، سرویس های بهداشتی سایت گردشگری کشاورزی و سامانه های آبرسانی و تامین انرژی از جمله طرح های پیشنهادی جهت توسعه فیزیکی سد هرات است.
وی به دیگر طرح های پیشنهادی توسعه فیزیکی سد هرات اشاره کرد و گفت: از دیگر طرح های پیشنهادی، سامانه های ارتباطات مخابراتی و اینترنتی، شبکه ارتباطی عبور و مرور داخل سایت، سایت باغ گیاه شناسی و جانور شناسی بومی، مرکز خدمات بهداشتی، سامانه دفع مواد زائد، دهکده سلامت، مسیر های اصلی و فرعی به سد هرات و قرق های خصوصی پرورش گونه های جانوری است.
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در ادامه ابراز کرد: با توجه به موقعیت خاص سد هرات و قرارگیری در تقاطع سه استان یزد، فارس و کرمان و همچنین دسترسی به مراکز شهری بزرگ، سرمایه گذاری در این سد می تواند جذاب و درآمد زا باشد.
عالمی به دیگر پروژه آماده جذب سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: پروژه خط انتقال پساب به شهرک های حاجی آباد و جهان به طول  35 کیلومتر جهت استفاده صنایع از آب های نامتعارف آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

سرمایه گذاری در نیروگاه های برقآبی با مبلغ 2 هزار میلیارد ریال
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین به طرح های سرمایه گذاری شده توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه برقابی در سه نقطه از مسیر خط انتقال با سرمایه گذاری بالغ بر 2هزار میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی افزود: بخش اول این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
عالمی به پروژه دیگر دردست اقدام توسط سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره و ابراز کرد: پروژه انتقال پساب به مخزن 2 هزار متر مکعبی خضرآباد با سرمایه گذاری بالغ بر 380 میلیارد ریال در حال اجرا است.
معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این پروژه جایگزینی آب مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی و فولاد آلیاژی با پساب است.

بازار آب فرصتی برای تأمین آب از محل افزایش بهره وری
محمد راسترو معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: یکی از راهکارهای تامین آب متقاضیان، بهبود بهره وری و کاهش اتلاف مصارف است که از مسیر بازار آب محقق می گردد. وی افزود: در بازار آب این امکان فراهم شده است تا با افزایش بهره‌وری آب و تولید محصول با مصرف آب کمتر، بخشی از آب در اختیار به عنوان آب مازاد به صورت موقت با قیمت توافقی به صورت اجاره در اختیار صاحبان کشاورزی و صنعتی قرار گیرد. معاون برنامه ریزی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بهره وری آب مصرفی توسط بهره برداران در بخش صنعت و کشاورزی می تواند منجر به دستیابی به آب مازاد و درآمد حاصل از واگذاری آن گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *