پرورش استعدادهای شعری شاعران با برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشگاه

لینک کوتاه

با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز علمی کاربردی فرهنگ هنر فردا و انجمن های شعر و ادب استان یزد پرورش استعدادهای شعری شاعران با برگزاری کلاس های دانشگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، جلسه پرورش استعدادهای شعری شاعران با حضور احسان عابدی مدیرکل فرهنگ، عباسعلی دانافر رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر فردا، غلامرضا محمدی مشاور فرهنگی استاندار، حسین دشتی معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل، علیرضا احرامیان پور شاعر پیشکسوت استان و تنی چند از مسئولین و اساتید دانشگاه صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز علمی کاربردی فرهنگ هنر فردا با برگزار شد.
احسان عابدی در این جلسه با گرامیداشت 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی گفت: این نشست پیرو دغدغه برخی از اساتید شعر استان درخصوص شکل گرفتن فضای علمی و آموزشی در حوزه شعر و همچنین تعریف ساز و کار علمی برای جذب و هدایت و پرورش جوانان علاقه مند به این حوزه تشکیل شده است.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا یزد برای راه اندازی این فضا و برگزاری این دوره های آموزشی در قالب کلاس های پودمانی مرکز علمی کاربردی به صورت هدف مند و متمرکز اعلام آمادگی کرده است که درخور تقدیر است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا یزد هم در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت این مرکز گفت: 70 درصد فعالیت های این مرکز جنبه کاربردی دارد و کسانی که به این مرکز می آیند در کار خود حرفه ای تر شده یا اینکه کار فرا گرفته و در این رشته متخصص می شوند.
دانافر افزود: تفاوت این مرکز با سایر مراکز آموزشی در این است که درس هایی که در رشته ها کاربرد ندارند، حذف شده و فراگیران واحدهایی را می گذرانند که با تخصص از این مرکز خارج شوند.
وی با استقبال از پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری دوره های مرتبط با شعر اظهار داشت: برگزاری چنین دوره هایی وظیفه ذاتی ما به شمار می آید و با همکاری این اداره می توانیم دوره های مختلفی را برگزار کنیم و مطمئنا با استقبال مواجه می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا یزد تصریح کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم دوره های مدنظر خود را به ما اعلام کند تا در صورتی که این دوره ها در مرکز تعریف نشده، برای برگزاری آنها برنامه ریزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *