با دستور مقام قضایی؛

ساخت و سازهای غیرمجاز در بافت تاریخی سطد تخریب شد

لینک کوتاه

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از اجرای دو رای کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز با دستور مقام قضایی در منطقه بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش پایکاه خبری طلوع یزد؛علیرضا نقوی اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها و در راستای حفظ ضوابط و قوانین با دستور مقام قضایی انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، مالکین و سازندگان حقیقی و حقوقی اراضی و املاک واقع در محدوده و حریم شهر، باید قبل از شروع هر گونه تفکیک اراضی، افراز و عملیات عمرانی از شهرداری مجوز و پروانه ساختمانی اخذ و مطابق آن اقدام کنند.

نقوی تاکید کرد: شهرداری مکلف است از هر گونه احداث بنا و عملیات عمرانی بدون پروانه یا تفکیک و افراز اراضی بدون مجوز اعم از آنکه در زمین محصور یا غیر محصور باشد، در هر مرحله از ساخت و ساز جلوگیری و تجهیزات و اسباب و وسایل مربوط را جمع آوری کند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه شهرداری باید پس از اخذ دستور دادستان، بوسیله ماموران خود در مقام ضابطان قضائی و با همکاری مستقیم ماموران نیروی انتظامی نسبت به تخریب بنای غیر مجاز اقدام کند، اضافه کرد: این در حالی است که مالک یا ذی نفع مکلف است کلیه هزینه های تخریب و اعاده به وضعیت مجاز را به شهرداری پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *