اجرای طرح سپاس در مراکز اهدای خون شهرستان های بافق و مهریز

لینک کوتاه

با هدف کمک به بیماران سرطان خون ،پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز در مراکز اهدای خون شهرستان های بافق و مهریز انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد به نقل از روابط عمومی انتقال خون یزد، دکتر سیدمحمدرضا آقائی‌میبدی با اشاره به نهم مرداد روز ملی اهدای خون و اهمیت دستاوردهای اداره کل انتقال خون استان، اظهار کرد: با توجه به آموزش های لازم و آماده شدن شرایط، مراکز اهدای خون شهرستان های بافق و مهریز قابلیت پذیرش اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز را دارند.
وی با اشاره به اینکه شرایط پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز تقریبا همان شرایط اهدای خون هست افزود: اهداکنندگان خون سنین ۱۸ تا ۵۰ سال در هنگام اهدای خون می توانند در این طرح شرکت کنند و در نجات جان بیماران گامی بلند بردارند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: یکی از روش های درمان بیماری ها و بدخیمی های خون اهدای سلول های بنیادی خونساز به بیمار می باشد که شرط اول برای این کار سازگاری ژنتیکی سلول های بیمار و اهداکننده است و هر فرد با اهدای اندکی از خون خود و شرکت در این پذیره نویسی می تواند کمک مناسبی برای بیماران جهت یافتن اهداکننده مناسب از میان افراد غیرخویشاوند باشد.
آقائی در پایان گفت: طرح سپاس قبلا در مراکز اهدای خون یزد، اردکان و میبد انجام می گرفته و اکنون در مراکز اهدای خون شهرستان های بافق و مهریز نیز انجا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *