کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (ش 65)؛

گزارش زندگی، آثار و خدمات افراد برجستۀ خاندان صدر، نوّاب

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه

گزارش زندگی، آثار و خدمات افراد برجستۀ خاندان صدر، نوّاب و خانواده‌های وابسته به آن، ارائه به آقای عبدالرّضا توکّلی یزدی، 1397، رحلی، 118 ص، مصوّر، رنگی.

محمّدعلی صدر الممالک چون در دورۀ نادرشاه به یزد آمد و این شهر پسندش شد، با خاندان های یزد پیوند نمود و اکنون فرزندان و نوادگان خاندان صدر و نوّاب نه تنها در یزد و ایران، بلکه در سراسر گیتی باشنده شده اند و هرکدام به ویژه در شهر یزد، سرپرست و یا کارگزار یکی از کارهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده اند. اکنون در نظر است خانۀ صدرالعلمای یزدی که بازسازی شده به عنوان موزۀ بزرگ یزد ساماندهی و گشایش یابد.
کتاب نامبرده پس از بررسی پیشینۀ آن ها بر پایۀ کتاب ها و اسناد موجود، برپایۀ گفت و گو با برخی از آگاهان یزد به شناسایی افراد سرشناس این خاندان و خاندان های وابسته به او، مانند: عسکری کامران ، نوّاب رضوی ، نوّاب پور و صدریّه پرداخته شده است. قرار است این کتاب زیر نظر آقای عبدالرّضا توکّلی یزدی چاپ شود. بخش هایی از این کتاب در شماره های گوناگون نشریۀ ندای یزد در سال 1399تا 1400 چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *