با هدف افزایش کیفی فضای سبز شهری انجام می شود؛

محلول پاشی و شستشوی شبانه درختان سطح شهر یزد

لینک کوتاه

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز عملیات محلول پاشی نوبت اول فصل تابستان با هدف کیفی سازی فضای سبز در مناطق پنجگانه و بر اساس تقویم باغبانی تدوین شده شهر یزد خبر داد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری  طلوع یزد، محمد سعید کاشفی با اشاره به گرمای فوق العاده هوا به اجرایی شدن عملیات شستشو و محلول پاشی درختان با توجه به شروع فصل گرما در شهر، گفت: این طرح با هدف رفع آلودگی موجود بر روی شاخسار درختان و در جهت حفظ شادابی و طراوات و به منظور بهبود عملکرد در فیزیولوژیک درختان صورت می گیرد.

وی با بیان این که افزایش دمای هوا و همچنین وجود آلاینده ها، موجب افزایش تنش های محیطی و تشدید هجوم برخی آفات و بیماری ها و در نتیجه ضعف درختان می شود، گفت: با روش های مختلفی از جمله افزایش دفعات آبیاری، محلول پاشی و شستشوی درختان می توان این موضوع را تا حدودی کنترل و کمبودهای غذایی را برطرف نمود که این موضوع باعث افزایش شادابی و سرسبزی و رفع آلودگی های محیطی بر روی برگ درختان و درختچه ها می گردد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد همچنین با بیان این که حفاظت از فضای سبز موجود به عنوان ریه های تنفسی برای شهر و شهروندان از اولویت های سازمان سیما و منظر است، افزود: عملیات محلول پاشی درختان به صورت منطقه ای و با اطلاع رسانی به شهروندان و تحت نظارت مستمر کارشناسان سازمان انجام می گیرد.

کاشفی در پایان از عموم شهروندان خواست همکاری لازم را با اکیپ های شستشو و محلول پاشی درختان در سطح شهر به منظور انجام صحیح این طرح داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *