در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با أخذ حکم قضایی عملیاتی شد؛

اعمال قانون مراکز ضایعاتی شهر یزد

لینک کوتاه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به طرح پلمب ضایعاتی های سطح شهر، گفت: با أخذ دستور از قاضی کشیک، از فعالیت یک واحد غیرمجاز ضایعاتی که محل فعالیتش پلمب شده بوده و نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام می کرده، جلوگیری شد.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد؛ حمید رضا رحیمدل با بیان این که واحدهای جمع آوری و تفکیک ضایعات غیرمُجاز و مُجازی که نسبت به انتقال به شهرک ضایعات اقدام نکرده بودند، شناسایی و با دستور قضایی پلمب شده اند، اظهار کرد: از فعالیت فردی که به صورت غیرقانونی در مقابل محل پلمب شده خود نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام کرده بود با همکاری ستاد فرماندهی انتظامی جلوگیری و تجهیزات وی جمع آوری شد.
وی افزود: همچنین این فرد خاطی که با بکارگیری غیرقانونی اتباع غیرمجاز فعالیت داشت، با حکم قضایی اعمال قانون شد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این که طرح برخورد با واحدهای مجاز و غیرمجاز تا انتقال تمامی واحد‌های مجاز به شهرک ضایعات ادامه دارد، گفت: به همین منظور واحدهای ضایعاتی مجاز جمع آوری، خرید و فروش ضایعات در سطح شهر نیز که نسبت به اخطار کتبی اولیه اقدام ننموده اند و به شهرک ضایعات منتقل نشده اند، با حکم دادستانی پلمب شدند.
بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، شهرداری مؤظف است از مشاغل و کسب هایی که ایجاد مزاحمت، دود و سروصدا کند و یا مخالف بهداشت باشد جلوگیری کند و با نظارت و مراقبت در وضع دودکش های اماکن و کارخانه ها که فعالیت آنها دود ایجاد می کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری کند. هرگاه تأسیسات مذکور فوق قبل از تصویب این قانون به وجود آمده باشد آنها را تعطیل کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *