کتابشناسی توصیفی آثار حسین مسرّت (ش 63)؛

سید احمد اخوان دستمالچی

این کتاب ها به ترتیب سال چاپ معرّفی می شود.
لینک کوتاه

 

سید احمد اخوان دستمالچی، تهران: خانۀ کتاب (مشاهیر وقف کتاب در ایران، 2)، پالتویی، 1397، 48ص.

سید احمد اخوان دستمالچی (1313-1393ش) از دست مردان اقتصاد و تجارت یزد بود که دلبستگی زیاد به گسترش دانش و فرهنگ در این سرزمین داشت و به سفارش استاد محمّدرضا حکیمی، دانشمند یزدی مهرجردی تبار ، بنای کتابخانۀ الغدیر را مجموعۀ فرهنگی اخوان دستمالچی روبه روی دروازۀ قرآن یزد با گنجایش 500 هزار جلد کتاب و نشریه نهاد و بدون بهره وری از یاری دولتی این مجموعۀ فرهنگی را بنیان نهاد. این مجموعه دارای کتابخانه، دانشگاه علوم اسلامی، تالار سخنرانی علامه امینی، مسجد غدیر، و اتاق هایی برای پژوهشگران است. کتابخانۀ آن دارای بخش های چاپی و خطی و نشریات و به روز ترین کتابخانۀ یزد از لحاظ کتاب به ویژه نشریه است و بایگانی کاملی از نشریات ایران و یزد را دارد.
کتاب نامبرده که دارای سه بخش به نام های زندگی نامه، خدمات (اجتماعی و فرهنگی) و اساس نامه است، گذری دارد بر زندگی و کارهای نیکوکاری او و از جمله نشر آثاری در کنار کار کتابخانه .

کتاب نامبرده را کارگاه یزدپژوهی (03536238185) و خانۀ کتاب تهران (02188342985) برای فروش و کتابخانه های وزیری و الغدیر وآستان قدس مشهد برای خوانش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *