رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد:

مالیات،مهم ترین مشکل اصناف

لینک کوتاه


به گزارش پایگاه خبری طلوع یزد،سید علیرضا آسایش رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد؛ در خصوص مطالبات اتاق اصناف، افزایش نرخ بی رویه جریمه تعزیرات و دریافت چندبرابری مالیات از کسبه را مطرح کرد و افزود: با توجه به تورم بازار و نوسان قیمت ها افزایش نرخ بی رویه جریمه تعزیرات و چند برابر شدن مالیات، فشار مضاعف بر اصناف است.

وی یکی از مشکلات اصناف را افزایش اجاره بهای واحدهای صنفی دانست و افزود: عدم پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان از طریق بانکها و مالیات چند برابری اصناف را به سوی ورشکستگی می برد.

آسایش به تبصره ۷ ماده ۷۲ ق.ن.صاز درآمد ناشی از جریمه های دریافتی اشاره و عنوان کرد: اصناف یزد همیشه جزو اقشار خیرمند در مشکلاتی اعم از سیل و کرونا و .. بودند ولی به دلیل عدم توجه مسئولان به این قشر در حال ضعیف شدن هستند و ما این ظرفیت اجتماعی را از دست می دهیم.

وی عدم درآمد اتاق اصناف بعلت عدم پرداخت حق عضویت اعضاء تحت پوشش اتحادیه ها را عاملی ناشی از مشکلات اصناف دانست.

آسایش به قطع برق در ایام تابستان در گرمای نزدیک به ۵۰ در جه سانتیگراد اشاره و تاکید کرد: کاهش ساعت کاری واحدهای صنفی و تعطیلی بغیر از واحدهای خوراکی و غذایی از ساعت ۱۱ الی ۱۸ عصر را در پی خاموشی ها و دمای زیاد در طول روز داریم.

رییس اتاق اصناف یزد، کمبود نیروی بازرسی و نظارت و تامین بودجه برای واحد بازرسی اتاق اصناف را جزو مشکلات همیشگی عنوان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *