شروع برداشت گندم و جو در استان یزد

لینک کوتاه

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود ۳۳ هزار تن محصول گندم و ۱۰ هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

به گزارش طلوع یزد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد یدالله جوادپور گفت: در سال زراعی جاری سطحی معادل ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گندم و ۳ هزار هکتار به جو اختصاص یافته است.

وی افزود: شهرستان های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت و تولید استان را به خود اختصاص داده است .

جواد پور تشریح کرد: در سال جاری مقدار افزون بر ۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار و ۷۳۰ تن بذور اصلاح شده متحمل به شوری و خشکی یارانه دار گندم و همچنین مقدار ۸۵ تن انواع بذور اصلاح شده جو متحمل به شوری و خشکی در سطح استان بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر زراعت سازمان ضمن بیان اینکه انتظار می رود ۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از مزارع استان برداشت شود، اظهار کرد: کار برداشت تحت نظارت ۲۹ نفر کارشناس ناظر به وسیله ۴۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۹۹ دستگاه دروگر فعال در استان صورت میگرد.

به گفته این مقام مسئول: گندم مازاد کشاورزان توسط ۸ مرکز خرید تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان با نظارت اداره کل غله استان به ازای هرکیلو ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply. این سایت توسط ریکپچا محافظت می شود و خط مشی رازداری و شرایط خدمات گوگل اعمال می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *